Italian armeijan seikkailusäärystimet, puuvillaa nahkahihnoilla, ylijäämä
Italian armeijan seikkailusäärystimet, puuvillaa nahkahihnoilla, ylijäämä
Loppunut varastosta
Noudon saatavuutta ei voitu ladata
Todennäköisesti yksittäiserä tosi upeita sotilassäärystimiä, näissä on herrasmiesseikkailijahenkeä ja niitä sopii käyttää kaikkien matalampien jalkineiden kanssa, joista vaan jonkinlainen korko löytyy. Ulkoilukaupoista on täysin turha hakea yhtä komeita, kokeiltu on!
Italian armeijan vanhat säärystimet ovat jäätävän paksusta puuvillaisesta kankaasta - kuin juuttikankaasta - valmistetut ja niistä löytyvät nahkaiset säätöhihnat messinkisoljilla. En nyt tiedä satavarmasti tarkkaa mallia tai valmistusajankohtaa, mutta varmaan 50-luvun tavaraa kyseessä - mitään tietoa ei vaan löydy! Väliäkö tuolla, nämähän voisivat olla jostain 1800-luvultakin, niin "ajattomat" rätit ovat kyseessä. Erittäin tärkeä lisä itsensä jonkinlaiseksi seikkailijaksi kokevan ihmisen vaatekaappiin niiden nahkakenkien kaveriksi.
Ikään kuin kangas ei itsessään olisi tarpeeksi paksua, se kiertää koko säärystimen tuplavahvuisena ja kärjessä ja kantapäässä komeilevat nahkaiset vahvikkeet. Nämä ovat tehty kovaan käyttöön!
Säärystimet puetaan kengän päälle ja hihnat säädetään sopivalle kireydelle. Nämä ovat selkeästi tarkoitettu käytettäviksi niin, että housun lahje jää säärystimen sisälle.
Jalanaliremmi kiristetään sopivaan reikään. Semmoinen huomio, että tämä hihna on aika lyhyt, eikä siinä oikein ole tarpeeksi pituutta yhtään järeämpien talvikenkien ali. Alahihnan voi kuitenkin korvata jollain omalla systeemillä jos tämä haittaa. Nahkahihnan saa korvattua suutarin toimesta kyllä pitemmällä jos haluaa tehdä homman hienosti.
Säärystimiä voi käyttää puolikorkuisvarrellisten ja varrettomien kenkien kanssa. Voit teoriassa pukea nämä vaikka puvun kenkien ylle ja nauttia kadehtivista katseista.
Säärystimet painavat 550 grammaa parilta, eli jumalauta puoli kiloa.
Koot?
Ainoa leima joka säärystimiin on lyöty on "1" tai "2", ajattelin tämän tarkoittavan kokoa, mutta näillä ei ole mitään eroa. Yksi koko siis sopii varmaankin kaikille.
Säärystimen suuaukon ympärysmitta on kapeimmillaan noin 28 cm, leveimmillään noin 30 cm. Kangasosan korkeus noin 19-20 cm.
Kauppias saisi mahtumaan säärystimen alle kunnon villasukat ja housunpuntin.
Käyttämätöntä Italian armeijan ylijäämää
Täysin pistämättömiä, mutta varastoitu ikuisuuden, eli sitä sinistä hapettumaa voi messinkiosissa olla. Vaikka nämä ovat ihan freesit ja kaikki pelaa oikein hyvin, niin nahkaosat nyt kannattaa rasvata ennen käyttöä, kuten aina vanhojen tavaroiden kanssa, ovathan ne olleet vuosikymmeniä kuivina - vaikka ihmeellisesti silti yhä notkeat!
Jos olet intoilija ja seikkailija, niin ostat nämä välittömästi, vaikka kaksi paria kun ovat niin halvat!
Saatavuus jatkossa?
Siis mähän ostin näitä heti hyvän kasan varastoon, koska tiedän ettei niitä tule olemaan hirveän paljoa kierrossa. En ole henkilökohtaisesti koskaan aikaisemmin nähnyt tämmöisiä.
Shipping outside Finland?
Yes, this can be done. Please check this page.
Thank you for your interest. If you need additional photos or info, please ask!

Share

En tiedä mikä näissä kiehtoo niin paljon, mutta aina tuollainen erityisen vanha ja hieno tavara jotain osuutta aivoissa kiihottaa. En tiedä uskaltaako ne laittaa oikeesti kaupungille ihmisten ilmoille. Mitä jos kasvaa handlebar moustache naamalle ja käteen ilmestyy Gin&Tonic pyytämättä, joka ei koskaan lopu?
Ovat aivan saamarin hienot. Hieman rouheat, paksut ja painoa on juuri tarpeeksi, jotta saa jalan liikkeeseen asennetta. Pieni miinus koosta. Muutoin menevät kyllä jalkaan, mutta se remmi joka menee jalan ali, ei kyllä riitä pituudeltaan toiselle puolelle. Juuri ja juuri mahtuu jalkaan ilman kenkää. Eikä itselläni ole mitään hehtaarimonoa, vaan normaali leveähkö koon 42 miehen jalka. Kengän kanssa varmaan Converse tyyppinen kenkä on ainoa, joka mahtuisi. Mutta kyllä tyylipisteet karisee vallan.
Mutta hätä ei ole tämän näköinen. Onneksi olen siunattu kahdella kädellä, muutamalla kilometrillä nahkaompelulankaa, sekä vinolla pinolla eri armeijoiden nahkahihnoja. Kunhan vaihtaa hihnan niin johan pelittää.
Ehkä nyt keksin suuren kiinnostuksen tuotetta kohtaan. Lempihahmoistani yksi on Roope Ankka. Hän varmasti pitäisi tällaisia, jos olisi ehtinyt ensin. Toisaalta näiden mukana ei ole tullut 5 multibiljoonaa, 9 absurdiljoonaa, 7 fantastriljoonaa ja 16 penniä mukana. Enkä koe vielä liikemiesvainuni parantuneen. Ehkä ne pitää ensin saada jalkaan ja ihmisten ilmoille, sitten taika toimii! Missä sitä perhanan nahkaa on....
Karheeta, paksua ja jäykkää eli käy myös hameväelle. Rutikuivat nahkaremmit sai vahattua uudenveroisiksi eikä näissä ole nähtävillä kulumaa tai muuta kuin varastoinnin jälkiä (väriä ja painautumat tummuneista messinkisoljista). Suunniteltu ennen kuumia ja kylmiä sotia, italialaisella tyyli ennen tarkoitusta meiningillä ja välttäen kaikkea turhaa kuten mukavuutta ja keveyttä. Vain seikkailijoille ja sotureille, muiden ei kannata kokeilla näitä edes kotona.
Kyllä, ylpeästi voimme todeta etteivät nämä ole ihan kaikille! Messinkisoljetkin voi aina hinkata kiiltäviksi jos haluaa mennä vaikka häihin nämä jalassa.
Nämä muuten taisivat loppua tavarantoimittajalta sen siliän tien, onnekkaita he jotka ehtivät moiset vielä kaapata!