Itävallan armeijan vuoritetut nahkahanskat, ylijäämä
Itävallan armeijan vuoritetut nahkahanskat, ylijäämä
Varastossa: 4
Noudon saatavuutta ei voitu ladata
Kuin vasaran kanssa suunnitellut jämäkät nahkahanskat. Itävallan Bundesheerin käsineet ovat kestävää, paksua nahkaa ja niiden sisältä löytyy villaneulevuori. Kun varttakin on vähän ja kiristys löytyy, voisi näitä vaatimattomasti luonnehtia erinomaisiksi yleishanskoiksi arkeen, eräilyyn ja sotaan.
Oikeastaan näiden juttu on helkkarin laadukas paksu nahka, jollaista ei löydy ihan joka puolelta. Nahka on siis sellaista, jonka paksuista ei normaalihanskoissa yleensä käytetä, mutta nämä ovatkin Bundesheerin taisteluhanskat kenttäkäyttöön, joten niiden tulee kestää. Kylmän kauden yleiskäsineinä nämä ovat mahtavat. Kauppiaalla on kyseisistä käsineistä pitkä käyttökokemus, eikä nyt voi oikein kitistä kun vieläkin ovat ehjät, vaikka krouvithan nämä ovat olleet jo tehtaalta tullessaan.
Koot
Koot käyttäjän kämmenen ympäryksenä tuumissa, suluissa vastaava helppo koko. Istuvuus on suht napakka.
Käytettyä itävaltalaista ylijäämää
Rehellisesti käytettyjä, ei vältsiin alkperäistä paria tai merkattua kokoa mutta aika tarkasti saman kokoiset. Ei myöskään mitään juhlakuntoisia, kulumaa on ja villavuorikaan ei vältsiin ole täydellinen (kulumaa, jossain voi olla reikä tai pari). Harmillisesti nämä ovat käyneet varmaankin jossain pesussa, sillä joistain hanskoista vuori on kutistunut, tehden niistä käytännössä kokoa pienemmät kuin merkattu. Olen käynyt nämä pari kerrallaan läpi ja laittanut ne oikeaan kokolukkaan, joten saat kyllä sen kokoiset kun tilaat. Vuori venyy kyllä hieman käytössä, senkus vähän vetreyttelet sitä ihan vaan käyttämällä näitä.
Eli summa summarum: Hyvät kenttäkuntoiset nahkakäsineet ei-niin-hienoihin hommiin. Uskon syynääväni nämä lajitellessa tarkemmin läpi kuin useimmat muut näitä myyvät, koska olen hullu. Älä odota täydellisyyttä niin olet näihin ihan tyytyväinen!
ytyväinen!
Share

Oikein hyvät hanskat vaikkapa lumitöiden tekoon pikkupakkasilla. Kun pakkanen menee 10 asteen isommalle puolelle niin silloin kannattaa valita toiset hanskat. Toisen hanskan vuorissa pari reikää mutta ei haittaa käyttöä mitenkään.