Sveitsin armeijan nahkavyö, ylijäämä
Sveitsin armeijan nahkavyö, ylijäämä
Loppunut varastosta
Noudon saatavuutta ei voitu ladata
Paras nahkavyö jonka koskaan tulet tähän hintaan ostamaan. Sveitsin armeijan vyö on kauppiaan ehdoton suosikki ja näkee päivittäin käyttöä. Todella kestävä, tehty paksusta nahasta, eikä muuten mitään puristetavaraa tai muuta säästökamaa. Kannattaa samantien ostaa pari, koska kuka tietää vaikka muutaman seuraavan vuosikymmenen kuluttua vyö olisikin vaihtokunnossa.
Tämä on siis Sveitsin armeijan vanha taisteluvyö, jossa roikotettiin sotilaan kenttävarusteita. Vyössä kannettavat varusteet vaihtelivat eri vuosikymmeninä, mutta se on ollut aina kenttäkäyttökamaa; kauppias on nähnyt tämmöisissä leimoja jostain 20-luvulta asti aina 80-luvun lopulle, ja malli on pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta pysynyt tasan samana.
Maailman kestävin nahkavyö
Vyö on valmistettu 3,0-3,5 mm paksusta jäykästä nahasta ja se on 33 mm leveä. Työn jälki on äärimmäisen hyvää ja valmistusstandardit suorastaan fanaattisia - näitä ovat valmistaneet asevoimille sveitsiläisten kylien satulasepät, emmekä edes halua tietää mitä tämmöiset ovat maksaneet.
Solki on alumiinia (vanhoissa malleissa terästä, näkyy lisäkuvassa, myydään erikseen kun semmoisia tulee vastaan) ja se on suunniteltu ovelasti: vyön toinen pää lukitaan ihan normaalisti soljen piikkiin, mutta häntä työnnetään soljen ali sisäpuolelle, jolloin kaikki ylimääräinen jää piiloon.
Vyö on niin vahva, että sitä voi käyttää myös mettällä puukko- ja varustevyönä.
Huolto
Vyötä kannattaa rasvata aina välillä. Se saa käytössä hienon patinan.
Koot
Koot vyön käytännön maksimipituuksina senteissä, eli viimeisestä reiästä soljen päähän. Säädettävissä ilmoitetusta noin 24 cm pienemmäksi. Eli ostamalla 100 cm vyön saat vyön, jonka oikea käytännön säätövara on 76-100 cm.
Kun säätö on maksimissaan, jää vyöhön vielä pieni häntä jonka pystyy tunkemaan piiloon, eli tämä on otettu mitoituksessa huomioon. Älä siis ota liian pitkää, koska siinä on turhaa ylimääräistä.
Aitoa Sveitsin armeijan ylijäämää
Käytettyjä mutta ehjiä, nahan värisävy ja käyttöaste vaihtelee, katso kuvat. Oikealla huollolla tämähän ei mene käytössä miksikään. Jos vyösi hajoaa käytössä, saat uuden tilalle, olettaen että Kohka on silloin vielä olemassa ja näitä on saatavilla.
Shipping outside Finland?
Yes, this can be done. Please check this page.
Thank you for your interest. If you need additional photos or info, please ask!
Share
Jopas on mahtava vyö, sellainen wanhan ajan kunnolla tehty eikä mikään halpakaupan räpellys. Kestää varmasti pidempään kuin minä. Melko jäykkä oli, mutta parin valjasrasvalla käsittelyn jälkeen notkistui oivallisesti. Tämä on hyvä.
Mainio työvyö!
Näin se menee. Sa-vyö on käsite, mutta 2 piikkisenä en pidä. 1 piikkiset sweitsivyö pärjää kotimaiselle hywin. Saattaa mennä kalkkiwiivoilla ohikin.
Jämäkkä, warmaan hajoamaton laatuvyö. Haju tuttu ylijäämävarasto, mikä on sivuseikka ulkokäytössä.
Pidän tästä kapeammasta mallista enemmän, kun siitä leveästä myös yksipiikkisestä sweitsivyöstä. Vyönpää menee ovelasti soljen alle piiloon. Et tarvitse sitä aina hukassa olevaa irtonahkalenkkiä. Jatkoon.
Vanha nahka tuoksuu aina vanhalta nahalta, näinhän se on. Mulla on näitä varmaan kolme ja niiden mahdolliset omat varastotuoksut ovat ajat sitten korvautuneet 'omillani', jos nyt näin sanoisi.
Ei hajoa varmaan ikinä. Se leveämpi on enemmän kasarmi- ja paraatimalli, tämä kapea on kenttävyö ja kestävyydeltään ihan toista luokkaa.
Hyvä ja sopiva minun käyttöön, vahvaa tekoa
Kyllä, tämä vyö on tehty ihan oikeasta, paksusta nahasta, ei mistään puristeesta. Erittäin kestävä, erittäin halpa tämän laatuiseksi kapineeksi. Mulla on varmaan kolme tämmöistä. Ei sillä että niitä tarttis yhtä enempää, mutta kun ei aina jaksa siirrellä housuista toiseen.